Krynica Zdrój -Muszyna

W dniach 27-28 maja uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami wybrali się na dwudniową wycieczkę do malowniczej Krynicy Zdroju i Muszyny.

Pierwszego dnia w godzinach rannych wyruszyliśmy spod szkoły na niezapomnianą wycieczkę, gdzie pierwszym punktem było spotkanie z panem przewodnikiem z PTTK-u, który przybliżył nam historię miasta i pokazał jego najciekawsze miejsca. Następnie pojechaliśmy na Górę Parkową kolejką linowo – terenową, która została wybudowana w 1937 roku i jest pierwszą w Polsce kolejką tego typu. Do dzisiaj te same dwa wagoniki, ze szwajcarskiej fabryki Gangloff, kursują po niezmienionej trasie. Dzisiejsze okna poczekalni stały się oknami na Krynicę z lat 30.  To tutaj za sprawą instalacji multimedialnej mogliśmy spotkać się niemalże twarzą  w twarz z turystą z 1937 roku, podglądnąć trendy w modzie, przedmioty, jakie zabierali ze sobą na wycieczkę kultową koleją oraz posłuchać piosenek Jana Kiepury. Na szczycie, poza pięknymi widokami, ci odważniejsi z nas skorzystali z kompleksu Rajskich ślizgawek. To kilka torów do jazdy na specjalnie przygotowanych matach np. spokojna fala, kręty tunel czy kamikadze. Inni natomiast relaksowali się na polanie czy w kawiarni. To jednak nie koniec atrakcji pierwszego dnia. Po pięknych widokach na Górze Parkowej kolejką gondolową udaliśmy się na Jaworzynę Krynicką. Na szczycie, tj. na wysokości 1122 m.n.p.m., weszliśmy na Platformę widokową, z której mogliśmy podziwiać panoramę w przysłowiowe 4 strony świata. Tatry Wschodnie, Góry Leluchowskie, Beskid Sądecki czy Bieszczady były dla nas prawie na wyciągnięcie ręki. Dopełnieniem pierwszego dnia była wizyta w położonych na malowniczym wzgórzu Ogrodach Sensorycznych w Muszynie. To tutaj każdy z nas mógł na swój sposób i swoimi zmysłami odczuwać piękno przyrody, gdyż w ogrodzie znajduje się ścieżka spacerowo-rekreacyjnie, która pełni funkcję terapeutyczną oraz naukową dla osób niepełnosprawnych i dzieci. Ogród podzielony jest na kilka stref: zdrowia, zapachową, wzrokową, słuchową, dotykową i smakową. Po całym dniu pełnym wrażeń udaliśmy się na kolację do naszego pięknie położonego ośrodka noclegowego. Wieczorem rozegraliśmy mecze siatkówki, a w altanie rozmów i śpiewów nie było końca. Kolejnego dnia, po pysznym śniadaniu, udaliśmy się do Zamku usytuowanego na Górze Zamkowej, którą z trzech stron otaczają rzeka Poprad, Muszynka i Szczawnik. Jego zrekonstruowane mury to najnowsza atrakcja uzdrowiska Muszyna. By móc lepiej poznać ciekawą historię średniowiecznej twierdzy, odkryć zaskakujące legendy, słuchaliśmy z zaciekawieniem pana przewodnika, by później zachwycać się widokami z wysokiej zamkowej wieży. Następnie pojechaliśmy na Wieżę widokową do  Krynicy Zdroju, to unikalne miejsce na mapie Polski. Skryta w sercu Beskidu Sądeckiego, pośród przepięknych lasów pasma Jaworzyny Krynickiej 49,5 metrowa Wieża o wyjątkowej, drewnianej konstrukcji i prowadząca do niej ponad kilometrowa ścieżka przyrodniczo-edukacyjna, zapewniają nie tylko przepiękne widoki, ale również relaks i odprężenie. Po urokach Krynicy i jej okolic udaliśmy się w drogę powrotna, a tam czekała na nas jeszcze jedna atrakcja tj. przeprawa promowa w Wytrzyszczce i przejście mostem wiszącym nad Dunajcem. I tak dwa dni nam minęły….jednym słowem było pięknie, pod każdym względem….